Veelgestelde vragen?

Waarom kiezen voor Little Monsters?

100% Belgisch familie bedrijf.

We begrijpen perfect dat de aankondiging van jullie klein monstertje, net zoals bij ons, een persoonlijk en uniek moment in jullie leven is. Daarom zullen we er samen alles aan doen om dit magisch moment zo vlot mogelijk te laten verlopen. Little Monsters is een kleinschalig familie bedrijf gevestigd in Mortsel dorp (Antwerpen). Hierdoor volgen we elke bestelling persoonlijk op en worden alle aanpassingen door de ontwerper zelf gedaan. Zo ben je zeker dat alles op een zo best mogelijke manier word aangepast. Kleine aanpassingen aan het ontwerp zijn hierdoor dus ook mogelijk en geven een persoonlijke touch aan jullie kaartje. Bij kleine aanpassingen rekenen we ook geen extra kosten aan. Voor alles in druk gaat krijgen jullie ook altijd een digitale versie en een gratis proefdruk. Latere tekst aanpassingen blijven ook daarna mogelijk en kosteloos.

Kindje geboren?

Van zodra wij alle info hebben ontvangen, passen we dit aan op jullie ontwerp. Jullie kaartjes worden binnen de 3u gedrukt, ook op zaterdag en zondag. Van zodra alles klaar ligt, ontvangen jullie een bevestiging voor afhaling of een code om jullie pakje te volgen.

 

Ontwerp:

Hoe kies je een geboortekaartje dat bij je past?

Er zijn drie mogelijkheden:

  • Vaste collectie: Je bekijkt online de originele geboortekaartjes uit onze vaste collectie en je kiest een geboortekaartje. Bij deze kaartjes staat vermeld wat het formaat en de prijs is.
  • Vaste collectie + aanpassing: Je hebt een kaartje uit onze collectie gevonden dat je leuk vind, maar zou hier graag nog iets op aanpassen (kleur, typo, vlinder sterretje…). Selecteer jullie kaartje en voeg bij opmerkingen jullie aanpassingen toe. Voor we alles aanpassen, nemen we voor de zekerheid nog contact op met jullie.
  • Ontwerp op maat: Je hebt zelf een leuk idee en dit idee vormt de basis van een zeer uniek en persoonlijk geboortekaartje. Stuur ons jullie voorbeelden en ideeën door en wij nemen terug contact op met jullie. Komen jullie toch graag eens langs om alles te bespreken is dit ook mogelijk. Stuur ons dan gerust een mailtje voor een afspraak 😉

Hoe verloopt het ontwerpproces van een kaartje op maat?

Een ontwerp op maat verloopt in verschillende fasen:

  • Om een richtprijs te bepalen dien je het offerteformulier in te vullen. Hierin geef je het aantal kaartjes mee en vermeld je of je opteert voor een enkel (voor-en achterkant) of dubbel (open te plooien) kaartje. Verder geef je een omschrijving mee van hoe je het kaartje graag zou willen zodat wij de werktijd kunnen inschatten.
  • Daarna wordt het idee besproken (bij voorkeur via mail of op afspraak). Je stuurt een gedetailleerde omschrijving waarin je vertelt wat je juist wil laten ontwerpen. Bijvoorbeeld: sfeer, kleuren, lettertype, illustratie, enz. Er kunnen afbeeldingen worden mee verstuurd per e-mail of je kan bijvoorbeeld een moodboard doorsturen (via mail of delen via Pinterest).
  • Aan de hand van jullie voorbeelden en info starten wij dan zo snel mogelijk aan jullie ontwerp, reken hier minimum 2 a 3 weken voor. Van zodra wij een voorbeeld hebben worden jullie op hoogte gebracht en krijgen jullie de 1e ontwerpen te zien via mail.
  • Als er nog zaken moeten worden aangepast vragen wij hier geen extra kosten voor. Zolang het kaartje voor jullie niet in orde is, blijven wij hier verder aan werken.
  • Eens het kaartje door jullie is goedgekeurd maken wij hier een proefdruk van en starten wij eventueel aan de accessoires (zoals, stickers, labels, bellenblaas enz).
  • Als de proefdruk door jullie word goedgekeurd, kunnen de accessoires ook in druk. Voor we de accessoires drukken krijgen jullie hier ook telkens een digitaal voorbeeld van.
  • De info op jullie kaartje kan tot voor de bevalling nog kosteloos worden aangepast. Wacht je bijvoorbeeld nog op een rekeningnummer of een code dan is dit zeker geen probleem.

Welke aanpassingen aan een kaartje uit de collectie zijn kosteloos?

Voor kleine aanpassingen vragen we geen extra kosten! Dit gaat dan vooral over een lettertype aanpassen dat jullie reeds hebben gekozen, de kleur van het kaartje of achtergrond aanpassen, een klein accentje zoals een sterretje of een hartje toevoegen. Dit hangt ook een beetje af van kaartje tot kaartje. Bij sommige kaartjes is dit heel makkelijk aan te passen terwijl andere kaartjes meer lagen bevatten en hier minder toe lenen. Als je denkt dat je aanpassing toch wat moeilijker is mag je ons gerust een mailtje sturen met je wensen en vragen.

Is het mogelijk om het formaat van een kaartje aan te passen of om te zetten naar een plooikaart?

Dat kan! Heb je een kaartje gevonden dat bij je past, maar ben je geen fan van het formaat? Dan is dit geen probleem, stuur ons gerust een mailtje met jullie vraag en wij zien wat we kunnen doen. Omdat we met 100% eigen ontwerpen werken hebben we van al onze kaartjes de originele bestanden. Zo kunnen we van elk gewoon kaartje een dubbele plooikaart maken of het formaat aanpassen. Als dit echt veel tijd kost kan het zijn dat hier extra kosten voor worden aangerekend, maar we zullen jullie hier altijd eerst over contacteren.

Is het mogelijk om nog andere accessoires te bestellen dan de producten op jullie webshop?

Dat kan! Wil je graag nog andere gepersonaliseerde accessoires van je kaartje zoals bv. schuifdoosjes, grote of kleine stickers, glazen potjes enz… Aarzel dan niet om ons te contacteren voor alle mogelijke opties en prijzen. Het kan zijn dat hier extra kosten voor worden aangerekend, maar we zullen jullie hier altijd eerst over contacteren.

Kan ik jullie ook telefonisch bereiken?

Van zodra je een bestelling hebt geplaatst, krijg je van ons een persoonlijk mailtje waar je ook onze telefoonnummer kan terugvinden. Als er dringende zaken of aanpassingen zijn kan je ons dus ook altijd via gsm contacteren. Ben je nog geen klant, dan kan je ons enkel via mail of via onze WhatsApp chatbox bereiken.

 

Bestellen:

Wanneer moeten de geboortekaartjes best besteld worden?

  • Vaste collectie: Je bestelt je geboortekaartjes bij voorkeur 1 à 2 maanden voor de uitgerekende datum zodat er ruim voldoende tijd is om alles nauwkeurig afgewerkt te krijgen.
  • Geboortekaartjes op maat: Je bestelt je geboortekaartjes ongeveer 2 maanden op voorhand. Zo blijft er nog voldoende tijd over om aanpassingen aan te brengen.

Hoe bestel ik een geboortekaartje?

  • Vaste collectie: In een paar eenvoudige stappen kan je je bestelling plaatsen via onze webshop. Zoek een kaartje dat bij je past, plaats je bestelling en reken af. Van elk kaartje zijn er ook bijpassende accessoires en blanco verpakkingen zoals zakjes en doosjes verkrijgbaar. Zo kan je zelf alles eenvoudig pimpen en je perfecte doopsuiker samenstellen. Voor je je bestelling afrond, kan je de gegevens voor het kaartje en mogelijke opmerkingen doorgeven. Als we je bestelling binnenkrijgen ontvang je binnen de 3 werkdagen een bevestiging en antwoord van onze ontwerper.
  • Geboortekaartjes op maat: Voor geboortekaartjes op maat neem je eerst contact op via de contactpagina zodat we vooraf je wensen kunnen bespreken.
 We geven graag antwoord op al jouw vragen. Binnen de 5 werkdagen nemen we contact op met je.

Wat zijn de tarieven voor geboortekaartjes?

  • Prijzen voor een geboortekaartje uit onze vaste collectie kan je vinden bij het kaartje zelf in de shop.
  • De prijs voor een kaartje op maat wordt bepaald d.m.v offerte

Wat gebeurt er na mijn bestelling?

Nadat jouw bestelling bij ons is binnengekomen ontvang je binnen de 3 werkdagen een mailtje van onze ontwerper die jullie kaartje gaat aanpassen. Moesten er dan nog opmerkingen zijn of vragen kan je deze gerust doorgeven. Als wij alles hebben ontvangen kan je binnen 1 week een digitaal voorbeeld van het geboortekaartje en de mogelijke accessoires ontvangen.

Wat doe je als je het digitale voorbeeld hebt ontvangen?

Na ontvangst van jullie digitale kaartje check je grondig alle gegevens: de schrijfwijze van de namen, de telefoonnummers en adressen. Vervolgens mail je ons de correcties door en dan passen wij alles aan. Bij Little Monsters vragen we geen extra kosten voor latere aanpassingen. Tot de geboorte kan je nog aanpassingen aan de tekst doorsturen.

Wat moet ik doen als mijn kindje geboren is?

Op de dag van de geboorte, stuur je ons een berichtje per sms (telefoonnummer ontvang je na je bestelling) met al jullie info. Vermeld hier zeker de naam van jullie kindje, datum, gewicht en lengte. Als er verder nog zaken (zoals bv een rekeningnummer) zijn die moeten worden aangepast, gelieve dit dan duidelijk te vermelden. Als wij alles goed hebben ontvangen, sturen wij een bevestiging terug en een richt uur wanneer alles klaar ligt. Van zodra alles klaar ligt sturen wij een tweede berichtje zodat jullie alles kunnen komen afhalen of ontvangen jullie een persoonlijke track and trace code om je pakje te volgen.

Wat is de minimum bestelhoeveelheid?

Je kan in het productdetail bij ‘prijs per stuk‘ de minimum bestelhoeveelheid van het product terugvinden maar vaak staat dit ook al vermeld bij de productspecificaties. Het minimum aantal stuks dat je moet bestellen kan afwijken per product.

Kan ik later nog extra kaartjes bijbestellen?

Extra kaartjes, accessoires of verpakkingen kan je altijd nog bijbestellen via onze webshop. Vermeld bij opmerkingen duidelijk over welk kaartje het gaat en dan zorgen wij voor de rest. Ook na je bevalling is het perfect mogelijk om nog 25 kaartjes extra te drukken. Hier werken we dan wel niet meer met een digitaal voorbeeld en proefdruk om tijd te sparen.

Kan ik van elk product een proefdruk aanvragen?

Bij Little Monsters is het helaas niet mogelijk om één enkele proefdruk te bestellen. We snappen dat dit voor sommige mensen toch wat moeilijk ligt maar we hebben helaas geen vaste stock liggen zoals andere grote webshops. Elk ontwerp wordt door ons op maat aangepast en gedrukt. Zo kan je er zeker van zijn dat alles tot in de puntjes is afwerkt en persoonlijk wordt opgevolgd. Als je na je bestelling toch niet helemaal tevreden bent over de proefdruk of het gekozen papier, kan je nog altijd veranderen van papier of past onze ontwerper de kleuren aan.

 

Levering:

Hoe komen de geboortekaartjes bij ons terecht?

Afhalen: Tijdens je bestelling kon je kiezen tussen afhalen of leveren. Koos je voor afhalen, dan ontvang je een bericht als je kaartjes klaarliggen. Kan je pas de volgende dag of later? Geen probleem, in de week is er tussen 10 en 17u altijd iemand aanwezig. Op zaterdag zijn we ook van 10 tot 17u open en op zondag van 12 tot 17u.

Leveren: Kies je voor levering, dan worden kaartjes via B-post bij je thuis geleverd en kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen bij de postdiensten. Indien je liever het pakketje op een ander adres laat leveren, kan daarvoor gezorgd worden. Geef op voorhand het juiste adres dan door.

Zijn enveloppen inbegrepen?

Omslagen zijn niet inbegrepen. Je kan wel bijpassende enveloppen kopen via onze website. Van alle geboortekaartjes zijn passende enveloppen te vinden in hetzelfde formaat. Al onze formaten kunnen met één postzegel worden verzonden.

Ontvang ik mijn accessoires en enveloppen op voorhand?

Je accessoires en enveloppen ontvang je natuurlijk op voorhand. Van zodra jullie de proefdruk en digitale voorbeelden van de accessoires hebben goedgekeurd, drukken wij alles binnen 1 week. Van zodra alles klaar ligt, krijg je van ons een berichtje en kan je de accessoires samen met de gekozen enveloppen afhalen of worden ze verzonden.

Kan ik mijn bestelling ook in het weekend of op een feestdag afhalen?

ja, dat kan! Op zaterdag kan je je bestelling afhalen van 10 tot 17u en op zondag van 12 tot 17u. Wil je een pakje afhalen op een feestdag? Contacteer ons dan ook eerst even op voorhand, dan proberen wij alles zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Wat als ik in het weekend ben bevallen?

Dit is geen probleem! We drukken 7 dagen op 7. Stuur ons gewoon een berichtje met al je info en wij doen de rest. Als we jullie info voor 15u hebben ontvangen, worden de kaartjes diezelfde dag nog gedrukt (ook op zaterdag en zondag).

 

Betaling:

Hoe kan ik betalen?

Little Monsters biedt je de mogelijkheid om te kiezen tussen de bekendste en meest courante online betaalwijzen zoals Visa/Mastercard, PayPal en het online bankingsysteem van jouw bank. Pas wanneer we de betaling ontvangen, gaat de bestelling in behandeling.

  • Bancontact/Maestro

Bij deze betaalmethode kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank via uw digipass. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank.

Mobiel betalen is ook mogelijk! Met behulp van de bancontact-app kan je de QR-code scannen. Met een Android gsm kan je deze app downloaden via de Play store. Met een IOS gsm kan deze app worden gedownload via de App store.

  • PayPal

Je logt in met jouw persoonlijke Paypal-account. Via een beveiligde SSL-procedure wordt gezorgd voor een correcte afhandeling van je betaling.

  • Mastercard & VISA

Je kunt jouw creditcardgegevens via een beveiligde SSL-procedure veilig invoeren en via je creditcardorganisatie wordt gezorgd voor een correcte afhandeling.

Hoe weet ik dat betalen bij Little Monsters veilig is?

Little Monsters gebruikt geavanceerde beveiligingstechnieken. Alle communicatie via internet gebeurt gecodeerd op basis van de SSL-encryptie (Secure Socket Layer) om een maximale beveiliging te garanderen. Wij slaan jouw betalingsgegevens niet op, waardoor je bij elke aankoop opnieuw kaartnummer, vervaldag, enz… moet ingeven.

Hoe weet ik hoeveel mijn bestelling zal kosten?

Tijdens je bezoek aan de Little Monsters webshop, staan de prijzen per stuk steeds bij ieder productdetail vermeld. Deze zijn altijd inclusief BTW. Wanneer je een product in een bepaalde hoeveelheid aan het winkelmandje toevoegt, vind je daar het totaalbedrag van je bestelling. Ook bij de laatste stap voor betaling tonen we nog eens een overzicht van de bestelde producten en de prijzen.

Na bestelling ontvang je datzelfde overzicht via email. Je weet met andere woorden voortdurend wat het je zal kosten, handig toch?!

Kan een reeds geplaatste bestelling nog worden geannuleerd?

Bij annulering na ontvangst van je digitale voorbeeld wordt er voor de geboortekaartjes en accessoires uit de vaste collectie 20 euro aangerekend. Voor de kaartjes op maat rekenen we 50% van de ontwerp- en productiekosten aan. Moest er voor de annulering toch al iets gedrukt zijn zoals stickers of labels, rekenen wij enkel de prijs aan van wat al gedrukt is. De kaartjes die pas na de bevalling worden gedrukt, kan je dus wel nog volledig recupereren.

 

Als er verder nog vragen zijn mag je ons altijd contacteren.